söndag 25 mars 2012

Noll koll

Jag tyckte jag var duktig
Jag kom ihåg att ställa om till sommartid
Eller rättare sagt jag ringde min ömma far när jag kommit halvvägs till Skolgatan och frågade om klockan var 9 eller 8???
9 blev svaret
"Ja va bra då var ni ju vakna"
Men där tog mitt duktgghetssyndrom slut, jag hade inte en tanke på att tranan kom idag.
Who??? Och vad kommer hen/han/hon med
Sen var det tydligen våffeldagen....
Men allt detta blev jag ju påmind om när jag slog upp min facebook sida.
Jag har ett våffeljärn, fick ett när jag flyttade hemifrån för 6 år sedan.
Det är väldigt rent och fint och oanvänt.


Jag tycker ju att jag sköter mitt "jobb" som småbarnsföräldern relativt bra.
Men jag blir ju ständigt påmind om alla "rätt" jag missar.

Wilda tranan kom med den här, han sa att det var på tiden du lärde dig räkna. 

A va fan morsan jag som precis lärt mig säga MUU

4 kommentarer:

  1. Nu är du lite ovarsam med sanningen! Från säker och initierad källa sägs det att mormor kom med kulramen, inte tranan, eller är Wildas mormor en trana? Wilda får lära sig räkna när hon vill, bara hon klarar det nationella provet i årskurs 3, hälsar en vän till Wilda.

    SvaraRadera
  2. Ja detta år så är det Wildas mormor som är stand in för tranan....

    SvaraRadera
  3. Guuuuud va fin hon är!

    *vårkramar*

    PS. Visst är det komiskt att bäbisar inte behöver göra nåt för att vara fantastiskt fina, medna vi själva måste "tänka på vad vi äter" och "träna arslet av oss" och "sminka oss med produkter som är såååå naturliga att det inte syns att vi sminkat oss". Jag är avis på Wilda.

    SvaraRadera
  4. Ja inte ens deras små rumpor som är fyllda med veck och celluliter anses vara opassande.
    Nej det är ju hur gulligt som helst !!

    SvaraRadera