onsdag 14 mars 2012

Pelle och jag försöker komunicera

Vi har ju gått och blivit husägare, har jag sagt det eller??
Innan vi flyttar in ska vi renovera ett styck badrum och tvättstugan, som sista gången dom såg en hantverkare var 76.
Say no more
Så nu ska bara jag och Pelle komma överens bland alla kakelplattor, våtrumsmattor, blandare och Gud vet allt.
I början sa vi jippie sen upptäckte vi att smaken är som baken
Jävligt delad
Nu säger vi " Vi kommer aldrig komma överens"
Nu var det inte roligt att vara husägare, inte sen man började räkna pengar + kvadrat.
Jag försöker även nu att komunicera
"Om bara jag får bestämma så löser sig allt"
Det är inte bara vuxenfolket och småfolket som krockar sina världar.
Pelles och min värld känns just nu jävligt långt ifrån varandra och han nöjer sig inte med att bara nicka och säga "MM".
Nej han kommer med egna åsikter och motargument.
Kanske är det lättare ändån att komunicera med ettåringen....

Wilda nu anser jag att vi ska ha schakrutigt kakel i badrummet, vad tycker du om det??
"MM"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar