fredag 30 december 2011

Gondnatt

Ja det är verkligen det vi hoppas på här på kavelbrovägen.
En hel natts sömn.
Ögonen faller så lätt ihop och på Pelles fråga "sover du" tänker jag inte ens komma med något dumt påstående som "nej jag vilar bara ögonen".
Istället tar jag min inredningstidning och går med tunga steg uppför trappen, kryper ner under mitt dunbolster och lägger huvet på kudden.
Jag vet klockan är inte ens 21:00 men när man var liten fick man gå och lägga sig direkt efter bolibompa om man ville, problemet va bara att då ville man aldrig gå och lägga sig.
Vad hände med den energin.
Nu tycker jag första tanken som slår en på morgonen är hur gutt det ska bli att krypa ner i sängen till kvällen och dra täcket över huvet.

Pelle hoppade sin sovmorgon imorgon och väljer istället att åka och jaga.
Döm av min förvåning
Så Wilda och jag får klara oss själva en stund.
Sen blir det ett kvällspass med korna för att därefter dra på sig festblåsan och styra röda faran mot familjen i Kulltorp.
Jag vet jag ska lägga ut bilder på det gågna året och på Jul jag måste bara hitta laddaren först.

Nassi,nassi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar