måndag 26 december 2011

Dum.dummare,dummast

Hur tänkte du nu fröken Sunesson???
Jo jag tänkte att eftersom Wilda legat uppe i sin säng och skrikit i en timme så kunde vi ju göra denna kväll till nått mysigt i stället. Behöver jag tillägga att även jag ville okupera sovrummet och stänga dom små blå.
Så då tyckte jag verkligen att det var en utmärkt ide´ att sätta på en film, i detta fall Ronja Rövardotter. Krypa ner i stora sängen och somna till filmen, som sagt det var min ide´.
Wilda trodde mest att jag skämtade
"Fast morsan sa du inte att vi skulle leka??"
Nej det sa jag inte och nej nu ska du sitta i mitt knä och gosa tills vi somnar.
Wilda skrek högre och högre, tills jag släppte ner henne i sin säng och sa godnatt, vände ryggen till sängen,barnet,Ronja.

Efter en stund tystnar skriken, gutt tänkte jag nu somnade hon,finally.
Smög upp för trappan och kollade läget.
Mitt i sängen sitter Wilda klarvaken och glor på film.
Om jag visar mig nu kommer hon garanterat börja skrika igen, så jag får väl sitta här nere i soffan och sukta efter sängen tills filmen tar slut.
Klockan tickar och på teven är det bara skit!

Nassi,nassi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar