tisdag 20 december 2011

Nätterna fortsätter

Wilda vaknade 00:30
Pigg och utvilad
Pelle som inte var lika glad tog med sig ungen ner(ja fram på småtimmarna så kallas dom ungar).
Vid halv tre vaknar jag till och smyger ner för trappan för att kolla om hela familjen sover.
Tji fick jag, i soffan ligger Pelle och halvsover och på golvet sitter ungen på knä och svänger med armarna. Hon blir överlycklig när hon upptäcker mig hon vinkar,ropar HEJ,hej och försöker slita av mig morgonrocken.
Men jag förklarar snällt men vänligt att vi andra dödliga försöker sova denna tiden på dygnet sen vandrar jag iväg.
Med en Wilda som hänger efter i morgonrocken.
Nej fräser jag åt henne nu är det inte lek, sen fortsätter jag, stänger dörren och går upp till sängen.
Somnar om och vaknar till när klockan ringer.
Hör hur det ligger två till i sängen och andas tungt, men för säkerhetens skull smyger jag ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar