söndag 11 december 2011

Money.money

Nu har jag varit och handlat,"sparat" lite pengar
Ni har säkert alla sett Netto reklamen och nu undrar jag bara hur FAN kan man SPARA pengar om man handlar!
Eller hur många brukar inte påpeka när dom införskaffat sig en ny bil

" Visst seru dom skulle ju ha 150 000 för bilen va men ja fick den ju för 130 000"

"Så ja jag tjänade ju 20 000 kronor, jävligt bra afKursivfär vetu"

Nej,No det är orimligt och ologiskt att man tjänar och sparar pengar när man drar sitt kort och pengarna singlar iväg till ett annat konto. Men det är just detta som är problemet vi ser inte pengarna för vi har dom aldrig i handen längre.
Hur många gånger har man inte stressat genom mellandagsrean slitit i kläderna och rivit åt sig nån topp förr 99 kronor som innan kostat 199
Wow rena kapet, det är taget
Väl hemma sen när man packar upp dagens skörd slänger in den i byrån och glömmer bort den. För egentligen var den inte så snygg eller så hade man redan 3 par likadana,svarta toppar. Men billig det var den...

Jag har slutat att impulshandla på rean, jag försöker mer än en gång tänka igenom mina köp.
Jag har slutit en tyst pakt med mig själv som innebär att det enda jag får och behöver ta lån för är Bil eller Hus.
Inget däremellen
Då får man spara eller klarar sig utan

2 kommentarer:

  1. Jag lägger alltid undan vad det nu kan vara jag blev sådär sjukt förälskad i, och om jag fortfarande känner att det är en göttig idé etc. när stängning börjar närma sig så får det bli så.

    SvaraRadera
  2. ÅÅ Hanna kul att du tittar in, följer dig på bloggen när jag hinner. Hoppas att allt är bra Kramar

    SvaraRadera