tisdag 6 december 2011

En 90procentare

Eftermiddagen ägnade jag åt möte med sjukgymnasten, vi gjorde ett uppföljande styrketest. Va ju en månad sen jag gjorde första testet vilket visade att jag endast återfått 60% av styrkan i mitt opererade knä.
Men nu börjar det sakta men säkert ge resultat efter all träning, idag visade det sig att jag va över 75%.
Jippie nu får jag börja löpträna eller ja jag får springa 2 min gå 5 springa 2 gå 5. Så jag sa att det skiter vi i jag vill bara bli stark, springa det får jag göra på jobbet i alla fall.
Men det viktigaste är ju att jag får.
10% av alla vältränade,unga,motiverade, idrottare är tillbaka i full styrka efter 6 månader.
Jag lär ju inte tillhöra den kategorin.
Ja känner mig helt plötsligt som en 90 procentare...
Återstår att se

Sen fortsatte jag med ett styrkepass innan jag tog röda faran hem.
Nu ska vi inte göra mer för dagen än att glo på dumburken och om nån råkar somna på soffan får den andre göra en insats och bära upp till sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar