fredag 9 december 2011

Fruktsamhet och Djurförsörjning

Igår var det kurs uppe i Föra (Norra öland= Norr om Borgholm)
Det blev en hel dag med fika,lunch,fika och ja förutom allt kaffedrickande och skvaller hann vi även prata kor,kor och åter KOr. Det är alltid lika kul att gå på kurs och man är så pepp, när man sen kommer till jobbet och förklarar för chefen hur vi ska få hållbara kor och effektivare system så nickar hon och ler. "Ja det låter ju bra"
Att hon är veterinär och driver gården (klart som fan hon vet) viftar jag bort, jag delar gärna med mig av mina nya erfarenheter.

Vad vore denna värld utan alla bönder??
Finns det nått lättsammare härligare folk, det är där jag trivs som bäst, det är där jag känner mig hemma.
Mitt i smeten av vilda diskussioner om avel,kalvhälsa,byggnationer och "det är mycke nu"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar