tisdag 13 december 2011

Här har vi det så "mysigt"

Idag är det Lucia och jag försöker att uppfylla varje husmors dröm.
Sitta i soffan ha det mysigt, lyssna på lusse lelle, Staffan var en stalledräng
Jag bara ska,ska,ska ha det juligt och mysigt
Jag tvingar Wilda ner i knäet och klappar henne på kinden
Så sitt här nu lugn och stilla, mys lite med din mamma så blir det julkalendern sen.
Efter fem minuter har Wilda tröttnat hon börjar försöka ta sig ur mitt grepp, men det hårdnar och nu får jag återigen säga till Wilda hur man har det mysigt.
Man sitter STILL och tittar på juleljusen, titta nu sjunger dom om Jesus barnet också.

Hon biter mig hårt i handen sen klättrar hon ner från soffan och traskar iväg med stappliga steg.
Nu sitter hon jätte nöjd på golvet och plaskar i hundarnas vattenskål.

Nåja jag får väl titta färdigt på surstreckstanten i guldlockar o rött midjebälte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar