söndag 11 december 2011

3:e advent

Jaha två veckor kvar till jul och Fröken Sunesson har köpt Nada julklappar...
Eller ja i och för sig jag har tre halvfärdiga så det kanske kan ses som 1 färdig???
Igår tillbringade vi kvällen hos Jocke och Sabina där det var Glöggkväll.
Vi bjöds på allt ifrån hemmagjord glögg till saffransbullar, tryffel,knäck ja alles.
Sen gjorde vi pepparkakshus.
Pelle och jag gjorde som i vanlig ordning vi fick dekorera varsin sida.
Behöver jag påpeka att det är min sida som står för betraktarens ögon, Pelles hamnade inåt väggen.
Wilda snodde åt sig så många pepparkakor som rymdes i en ettårings händer, å det var en nöjd unge som senare kröp runt på golvet och åt upp all tappad garnering.

Idag så har vi varit och grillat korv med jaktlaget.
Ett rådjur skjutet för Joppe så det var en stolt husse som mötte upp oss.
Det är inte helt fel så här en söndag att dricka kaffe och ta sig en grillad korv i skogen(jag som inte ens gillar korv), sitta med grönklädda gubbar och lyssna på jakthistorier....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar