söndag 18 december 2011

Helgen levererade

Fredag började med middag hos Linda och Robin, sen eskalerade den
Lördagen bestod utav:
*Födelsedagsfirande av Wildas mormor(min mor)
* Riduppvisning i ett snöblaskigt Sverige, vi som stod och hejade på stampade mycke i backen och hjälpte gärna till att höja lite bommar. Allt för att få tillbaka känseln i tår och fingrar.
* Födelsedagskalas.middag,paketöppning
* Firandet fortsatte sen med middag hos Louise och hennes familj
* Därefter hamnade vi i ett härligt berusat tillstånd på förfesten
* Framåt natten blev det även en vända till La Scala, men innan vi trädde innanför portarna tog jag mig en tidig "nattamacka"
* Kvarten innan stägning rusade vi ut för att hinna först fram till Pizza planeten innan kön skulle börja ringla sig ut genom dörren. Jag smäckte nästan i mig en hel pizza, gav bort sista tre bitarna.
* Vi ringde efter en taxi vid halv tre, vid kvart över då det var vi och ett par till kvar på gatan började vi vandra hem. Frusna,blöta och jävligt förbannade "taxijävel"
* På vägen hem kom taxin och plockade upp oss(eller så hoppade "nån" framför bilen så han var tvungen att stanna)
Ursäkten till att han var nästan en timme sen och gator och torg för länge sedan stått tomma.
"Det var mycke folk ute ikväll"
I lilla Oskarshamn???
Försökte han ge sig på ett tidigt aprilskämt....
Lois och jag var nöjda med kvällen när vi kröp ner brevid varandra, precis som så många gånger innan. Jag hann framför ett "Väck mig inte imorgon, jag ska sova till jag vaknar" sen blev det mörkt och stilla.
06:30 Vaknar jag, varken pigg eller utvilad med lyckades somna om igen efter åtta.
* Åt frukost länge, tills vi var tvugna att dra på oss ytterkläderna, för att hinna till bussen...

Det var alltså helgen i stort sett, sen däremellan ja det tar vi en annan dag, nu får det bli sängen för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar