söndag 1 januari 2012

Är det så här vi ska viga in det NYA året

Med en riktig jävla skitdag!
Hade morgon mjölkningen och det var väl inte hela världen allt flöt på fint, fram till slutspurten.
2 Nykalvade kor skulle in i gropen varav den ena hade haft kalvförlamning men blivit bättre. Jag strödde lite sand på golvet så hon inte skulle halka när hon gick in i gropen.
Kossan kommer halvvägs sen vänder hon mitt i gången, jag som då "bara" ska springa ifatt henne, vifta lite med armarna så hon ska vända sig, så som man gör när man är stressad,vill bli färdig,åka hem.
Bang sa det så gick kossan omkull för hon halkade ju till när jag hetsade henne.
Sprang och hämtade mer sand, väl tillbaka hade hon redan lyckats kråla sig ut i laggån och låg mitt i gången.
FAN
Lät henne va en stund, gav henne mat och dryck
Tänkte jaja får hon bara vila så reser hon sig nog snart
Under tiden fixade jag färdigt allt annat, inget hände, hon låg kvar i samma viloläga.
Fick springa in och hämta chefen, som precis var på väg ut till ett annat jobb.

Dom blev "Övelyckliga" när jag förklarade vad som hänt.
Det är ju bara lyfta henne med kolyften tyckte jag, fast den var å andra sidan trasig så först fick dom börja med att svetsa den.
K åkte iväg på annat jobb
A svetsade lyften
Jag seminerade tre kor, varav två handskar gick sönder.
Skitkul, NOT

När min arbetsdag var slut och jag satte mig i bilen fortsätter deras dag med att städa upp efter min oreda.
Som sagt det var inte såhär jag hade tänkt mig öppningsnumret 2012

1 kommentar:

  1. Hur gick det med kon? Du får ju också berätta om hur det går med de nyseminerade korna. Låt oss följa en kograviditet som ett trevligt inslag 2012. Gott nytt! hälsar Ostkustbo.

    SvaraRadera