fredag 27 januari 2012

Periodare

Jag är en typisk periodare...
Nån gång varje månad får jag ett ryck, river ut och går igenom ALLA inredningstidningar som fyller min Billy bokhylla. Jag försöker i mitt inre att komponera ihop det perfekta köket,badrummet,barnrummet. Pelle himlar med ögonen och påpekar att tidningarna gärna ska tillbaka till ursprungsplatsen.
"Jajaja" säger och jag och skrapar ihop dom tio som ligger utslängda på golvet.

Så kommer kvällen och Pelle lägger sig tätt intill mig och min Sköna Hem
"Jag älskar dig" säger han romantisk som han är.
"Jaja detsamma men jag är mitt uppe i att välja köksluckor"
 Till köket som inte ens existerar
Sen går det några dagar och jag lägger projektet på hyllan då jag inser att jag varken har ett kök, barnrum eller för all del den där underskattade tvättstugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar