måndag 2 januari 2012

Mitt i lands problem

Pelle försöker fläka ut sig i soffan.
Jag sitter i vägen som en annan vägsugga

Jag må vara lite trögtänkt emellanåt, men just nu har det uppstått ett smärre problem hos fröken Sunesson.
När man skriver citat och sen vem som har sagt/skrivit det står det ibland.
Okänd
Eller så står det nått i stil med
Carl von Linne´ (eller nån annan "känd" person)
Men  menar dom då att den som har sagt det inte är tillräckligt känd för att nämnas vid namn, eller vet dom bara inte vem det är dom citerar???

Så jag vet om jag måste bli känd först innan jag börjar häva ur mig alla bra fraser och goda råd

1 kommentar:

  1. Nu ska jag hjälpa dig att lösa ditt svåra i-landsproblem. Om du kommer på klokheter eller oklokheter som citeras ska det stå My Sunesson efter eller om någon använder text från din blogg ska det stå varifrån man hämtat texten. Likadant om du hämtar material från någon annan källa. När det står okänd står betyder det att man inte vet vem som sagt det första gången, hälsar Ostkustbo.

    SvaraRadera