onsdag 18 januari 2012

Den sanna sportfanatikern

Jag vet den manliga sektorn protesterar "Hur fan kan Rolf-Göran Bengtsson vinna Jerringpriset"
Den kvinnliga sektorn däremot låter sig provoceras och ställer sig i försvarställning "Prova och rid själva då fårni se (som man gjorde när man var 12)
Jag tänker inte låta mig påverkas utav det som sägs eller skrivs jag är bara jätteglad över att Rolf-Göran vann.
Det räcker med att jag vet intelligensen på den "sanna sportfanatikern"

Det är mannen som sitter nerhasad i sin fotölj med en näve grävandes djupt nere i en ostbågepåse, lite gult flott har trillat och lagt sig över den välspända ölbuken som lite degigt hänger över byxliningen.
På teven visas VM i fotboll och under den tiden ska allt engagemang och alla diskussioner som passerar handla om just detta, VM eller ja damernas är ju en klass för sig så det kan sändas under nattetid.
Det är sista och avgörande halvlek
Mannen dricker den sista slatten öl i stora djupa klunkar, han kommnterar Zlatans missar och ropar frustretar när Sverige missar mål.

Sverige vinner slutligen matchen med 3-2
Han jublar, gör glädjetjut
"YES, VI gjorde det"
"VI VANN"
Ja jag ber att få tacka herr sportfanatiker för din helhjärtade insats, utan dig hade det nog inte blivit några mål.

Så nej jag tar väldigt lätt på hela debatten om ridning,sport eller icke
För jag vet ju att det inte är "Sportfantikern" som sitter och bränner kalorier på ett svettigt dressyrpass.
Och inte är han ett dugg intresserad heller

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar