måndag 16 januari 2012

Jenkar Jävel

Pelle och jag sitter i soffan och kollar på dumburken, under reklamen sitter han och zappar på teven.
Han stannar vid ett programm på MTV.
"Kyskhetsbalen"
Vart nånstans tror ni att detta utspelar sig??
Amerikat såklart var annars, gammla goa United States
Vad tror ni att balen innebär???
Att 13 åriga flickor går på bal med sin pappa, välklädda,sminkade upp till hårfästet och alldeles prinsesslikna. Döttrarna lovade dyrt och heligt att dom skulle vara oskuld tills dom gifte sig, tills dess får  dom vara stå faders beskydd.
Naww
Jag ser på programmet i 10 minuter
"Man kan ju undra om dom 13 åriga pojkarna måste gå på bal med sin mamma, avlägga löfte,tror du det Pelle"
Han kryper längre ner i soffan och hummar lite, försöker att vända örat bort när jag går upp i falsett.
" Klart som fan pojkarna inte behöver det, dom måste säkert ut och träna innan dom ska gifta sig. Bli erfarna ligga runt, vilken bedrift."
Pelle har än en gång fallit offer för mitt  vulkanutbrott, jag är så arg att jag inte kan hålla tillbaka.
" När Wilda blir stor ska hon fan få ligga hur mycke hon vill, med vem hon vill"
" Eller ja så länge han/hon inte knarkar eller är rasist"


Jag rundar av hela samtalet(som förövrigt mest jag har fört)  med ett JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD-vart är världen påväg, osv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar