måndag 23 januari 2012

Jag slänger in handuken

Idag är en sån där dag man bara vill dra täcket över huvudet säga till mannen.
"Jag slänger in handuken idag, visa nu att du är en sån där Uberman som bara diskar,viker tvätt,ut och gå långpromenader, lagar storkok, bakar surdegsbröd samtidigt som du har en grinig, klängig unge på höften"
Men istället kliver jag upp vid halv sex, gör gröt, springer ut i morgonrocken och hämtar tidningen.
Mannen ligger kvar i sängen
Det är hans sovmorgon

Vänder ryggen till Wilda i två sekunder under tiden hinner hon hämta kaffekannen och hälla ut gammalt kaffe över soffan, sig själv och golvet.
"Wilda NEJ!!!"
Nu luktar allt kaffesump.
Min fogia soffa skulle inte överleva en omgång ajax den har gett upp, jag hatar den.
Den är nersuttet, fläckig,nopprig.
Jag vill ha en ny men jag säger " Vi köper en ny den dagen vi köper hus"
Ni vet för pengarna som vi hade sparat ihop, men nu verkar det ju som att vi får ta sätena ur vår reservdelsbil och montera upp i vardagsrummet.

2 kommentarer:

  1. Bilsäten i vardagsrummet? Jag tror att det vore rätt coolt... men svårt att ha soffmys i en hög... Lite trångt liksom.

    SvaraRadera
  2. Ja det får alltså gå under namnet bio stolar, å då kan vi ju säga att det blir en så kallad. "Drive in Bio"
    Eller???

    SvaraRadera