lördag 28 januari 2012

Jag och minimodellen

Jag kunde självklart inte låta bli, jag hade dosan i min hand ifall nån skulle komma in i rummet så jag snabbt kunde säga.
"Det var reklam, jag bara zappar lite"
Jag talar så klart om det nya programmet Mammor och minimodeller
Jag har redan bestämt sen innan att jag ska behålla lugnet, det går Ok.
Jag sitter mest och nickar, hummar lite.
Ja det är klart man ska raka benen på sin dotter, hon VILLE ju det
Å visst verkar det naturligt att en 10 åring putar ut med bröstet och plutar med munnen.
"Hon är helt självlärd" Som mamman sa, ja det verkar ha gått förbi henne att barn gör som vi gör.

Mitt i allt plåtande, rakande och posande kan jag inte låta bli.
Vad skulle hända om jag träffade denna minimodell i duschrummet i simhallen??
Hon skulle ju bli helt förskräckt över min ludna kropp som inte sett en rakhyvel sen sista sommarstrålarna gick ner.
"Usch mamma vad är det där??"
"Här har du en  100% HOMOSAPIENS, el naterual" Skulle jag nog utbrista.
"Homo vadå, är det Chanels nya läppstift eller??"
Minimodellen skulle stå helt förvirrad och skåda resten av barbiekvinnorna som vandrar runt med plastiga tuttar, brasilianska vaxning och lockiga extensions.
Den moderna kvinnan så att säga

Ja för som sagt dom här barnen härmar ju inte alls vårat betende.
Dom VILL ju verkligen sminka sig och gå i stilettklackar av egen viljan.

2 kommentarer:

  1. En tanke som slog mig. Vem härmar dottern, sin mamma eller sin pappa, när hon dricker ur hundarnas skål med en sked, undrar Ostkustbo.

    SvaraRadera
  2. Nej det handlar bara om att hon inte har kommit till insikt med att hon är människa. Joppe och Dusty är ju dom enda syskonen hon har.

    SvaraRadera