torsdag 6 oktober 2011

Vad ska vi prata om? KOr

Igår var det möte med Srb styrelsen.
Svensk Rödvit boskap
Planering inför det kommande året och framförallt inför årsmötet i december.
Nästa år kommer bli ett händelserikt år konsterade vi med mycke Kor i sikte.
Vad annars.
Sen hann vi ju även med att prata avel,skörden,det är mycke nu,och fika såklart.
Så kvällen blev som vanligt senare än planerat.

Å döm av min förvåning då jag skulle köra hem i kvällsmörkret och båda lyktorna på bilen är trasiga. Körde lagom med dimljusen och helljusena på

Pelle tycker det är konstigt att jag sitter med i en styrelse och jobbar för den röda rasen när jag jobbar i en ladugård som består till 90 procent utav svarta kor.
Han brukar säga att det är som att heja på Aik i hockey men att sitte i Djurgårdens hejarklack.

Men jag tycker om alla kor så enkelt är det bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar