tisdag 4 oktober 2011

Outsider

Jag vet jag har blivit en outsider i detta cybersamhälle.
Jag har varken Spotify eller en I-Phone
Jag äger en helt vanlig mobil som är rosa, som man kan ringa och skicka sms ifrån, som man kan tappa i golvet utan att displayen spricker.
Det finns en kamera i men den vet jag inte hur den funkar.
När batteriena dör så säger jag bara jaha sen kan det ta ett dygn innan jag laddar om den.
Å när jag laddar den så är det mest för att jag behöver ställa väckarklockan eller kolla om det kommit in nått sms.

Vill nån mig något så ringer dom hem...

Så Nej jag är helt lost så fort dagens "ungdom" (ja vet jag tillhör dom) börjar tala om appar, Wordfew ellervaddetnuhette,megapixel,spel och sånt man bara måste ha om man äger en
I-phone 3,eller4,eller 5....
Finns det fler??
Men jag står fast vid att man måste stänga av omvärlden och nätet ett tag och åka ut för att träffa riktiga kompisar som finns på andra sidan Facebook.
Att vara sig själv för en stund och inte konstant vara anträffbar.

Like I said
Jag är en outsider

1 kommentar:

  1. Du är toppen My! Fortsätt vara en Outsider om du är en så klok sådan!

    SvaraRadera