måndag 3 oktober 2011

Helylle Sverige

Skrattretande
I vårat avlånga land Svea Rike finns det nu möjlighet för homosexuella att adoptera.
Ja det går ju verkligen framåt för jämställdheten
Men
Det har ännu inte inträffat i Sveriger historia att ett Gay par blivit godkända som föräldrar.
Sa dom på ettan i alla fall(förlitar mig på dom efterforskningarna)

I min värld går det bara inte att pränta in det logiska med att hellre låta barnen få bo på överfulla barnhem, gå på gatan eller sälja sina kroppar än att låta dom få två mammor/pappor med kärlek,trygghet,mat på bordet,skola ja ni fattar.
Ja för jösses då kan ju barnet bli mobbat!

No shit sherlock
Men
Återigen ett men
Alla barn har potential till att bli mobbade så som tjocka,smala,korta,långa,glasögonormar,kobenta,gelögda
Det går alltid att hitta det "rätta" virket i varje enskild individ

Min värld är målad i färger och inte i gråskaliga toner.
Jag står med Prideflaggan i högsta hugg och tycker nog att det är lite skitnödigt rent ut sagt att inte låta den nya generationen världen över få ta del av den kärleken som erbjuds.

1 kommentar:

  1. Bra att du står med prideflaggan och viftar. Det som jag tycker är intressant i detta sammanhang är att ensamstående får adoptera.

    SvaraRadera