lördag 22 oktober 2011

Första ritten

Idag är det som det brukar så här dagen före
Kaos
Wilda och jag började dagen bra då vi åkte till stallet och kollade på när tjejerna tränade.
Jag vet jag har inte haft häst där på över 1 1/2 år men jag åker ändå dit med jämna mellanrum för att insupa lukten av häst och sadeltvål,dricka kaffe och höra det senaste.
Sen fick Wilda prova att sitta upp i sadeln för första gången
Hon hade ett stort leende på läpparna och det lär väl inte dröja många år förens hon kommer i full kareta på ett envisst russ eller ropar
- Högre mamma höj!
Varje gång jag bär fram hinder
Äpplet faller nog inte så långt ifrån trädet

Sen åkte vi och skulle handla inför morgondagen
Den tanken hade nog även slagit resten utav kalmars befolkning då det var kö överallt.
Varor som var slut eller som jag mot all förmodan glömde
Detta trots min handlarlista

Väl hemma ska jag nu försöka slänga ihop lite mat då blodsockret är på Zero

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar