lördag 15 oktober 2011

Friday night

Fredagen fortsatte med ljusparty hos min jobbarkompis A.
Själv tyckte jag att det var en utmärkt ide att cykla bort dom ynka kilometerna som skiljer oss åt.
Ja på landet anser man ju att inom en kilometers avstånd så är man ju rentav grannar.
Fast på landet finns det inga gatlysen upptäckte jag efter halva vägen då det började skymma och jag inte lyckades få igång framlyset.
Trots att jag slet och drog(slog lite,svärde några ramsor)
Jag har vad som kallas dynamo så nej det var ingen lykta som var trasig.
Jag är bara helt enkelt jävligt oteknisk som Pelle sa....

Väl framme serverades det kaffe och muffins
Och kort därefter några glas vin för den som behagade.
Kvällen flöt iväg och nånstans mellan förökande fikon och idol tappade vi bort tiden.
Det var först flera timmar senare då klockan slog tolv som vi insåg att det var dags att dra sig.
Med fyrkantiga ögon och whisky röst kände man sig lite lätt hög av alla doftljus och rödvin som man insupit under kvällen.
Det var den bitande kylan och tanken på att cykla hem utan lyse som jag tiggde mig till lite snålskjuts hem.

Det är sådär jag vill ha mina fredagar
Spontana, roliga, underhållande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar