fredag 7 oktober 2011

Så fortsätter kvällen

Den lilla sadisten är långt ifrån färdig.
När hon väl släppt vinflaskan kryper hon vidare mot nya äventyr.
Jag säger att hon ska gå och lägga sig så jag kan får äta upp mitt godis i fred!
Hon lyder inte...
Hon lyckas norpa åt sig en sockersöt godisjordgubbe pressa in den i munnen, jag får bända upp käkarna för att få ut den.
Hon spottar åt mig slänger sig över soffbordet lyckas välta ut kaffekoppen med kallt, kvarlämnat kaffe.
Kaffet sipprar över ner över Wilda, ner på golvet och rätt över vällingflaskan.
Hon skrattar och suttar på flaskan
Jag lyfter upp henne drar en djup suck och börjar irra runt efter hushållspappret
Wilda tar ett grabbatag om mitt hår samtidigt som hon biter sig fast i min axel

Jag sveper i mig resten av vinet
Jag luktar kaffesump
Wilda står med Pelles mobilladdare i munnen och skriker i högan sky
VA!va VA,vava,va,vavava
Hon pillar ut stoppningen ur fotpallen och ser helnöjd ut

2 kommentarer:

  1. Det är vid dessa tillfällen man säger: -Jag älskar dig med. :-)

    SvaraRadera
  2. Hon är underbar vår lilla wilding! Hihi

    SvaraRadera