torsdag 13 oktober 2011

Det blir dyrt att skura golv

Det började med en skurhink och en dammtrasa och slutade med ett skinande hem och två mycket nöjda ägare utav hemmet.
Pelle och jag fick nått ryck efter helgen då vi tog tag i livet och beskärde träden och planterade blommor.
Samlade vuxenpoäng helt enkelt
Sen har det bara eskalerat
Vi gick loss på grumme tvättsåpa och dammsugarslangen
Två dagar senare är kökslisterna rena och hundskålarna fria från intorkad hundmat och barnsaliv.
Som en klapp på axeln så "måste" man alltid piffa till det lite efter att man rensat och skrubbat.
Det är då man kommer på att det skulle va fint med lite nya blommor eftersom man "råkat" glömma bort att vattna dom fula,tråkiga.
Shit happends


Så då får det bli en sväng in till Ikea för att inspektera värmeljusen och servetterna.
Summan av kardemmuman slutade på 1300 riksdaler....
Å inte ett enda värmeljus fick jag med mig hem
Men fint blev det

Ja vad hände fröken Sunesson med jagskainteöverkomsumera!
Listig som en räv lurade jag mig själv med att utropa
- Nämen dom såna här påslakan har jag letat efter i en evighet! (bäst att passa på)
- Jo men nya mattor bara MÅSTE vi ha i hallen och köket och visst skulle det passa bra med en i
vardagsrummet också.

Sen kommer jag hem får dåligt samvete och ångest över att jag inte kan stå emot.
Väl hemma sen lovar jag mig själv att nu blir det inga mer inredningstidningar,hämtmat
Här ska sparas
Sen tittar jag på Lyxfällan och skrämmer upp mig själv så jag håller hårt i slantarna ett tag framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar