måndag 10 oktober 2011

Bakslag

Efter dagen känner jag mig lite mindre pepp än vanligt.
Började som vanligt min måndag morgon med ett pass i bassängen.
Det går bra nu säger jag och trampar på med fenorna så vattnet stänker.
-Hur känns det säger R (tränaren)
-Kanon,toppen säger jag och trampar vidare
R säger att jag kan öka på motståndet lite, så vida det inte gör ont

Jag pressar mig själv för jag vill att det ska gå undan.
Säger tränaren kör 15 tunga kör jag 20
Jag höjer elen lite mer än jag klarar av, den gör att det kommer gå snabbare.
Den tvingar mitt ben att sträcka ut maximalt
Den gör gott

Men väl på motionscyklen börjar fötterna trampa, det går av sig själv
En invand rutin
Sjukgymnasten frågar hur det går
- Kanon,toppen,tummen upp säger jag

Efter en stund lägger jag till mitt bakslag
-Jag har fått blåmärken på insidan av knäet

Sjukgymnasten suckar.
- Idag tar du det lugnt.
Vänligt men bestämt
Jag nickar, där gick luften ur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar