tisdag 25 oktober 2011

Nu är det Jul igen



Igår var det helt plötsligt 2 månader kvar till Jul

Och idag är det ännu närmre

Jag har redan börjat planera inför komande ett års kalas, pepparkaksbak,julmarkader,glögg och lussekatter.

Till och med pulkaåkning och grilla korv i skogen står på kalendern.

Jag som inte ens gillar korv

Jag verkar helt och hållet förträngt alla mornar man ska måste gå upp tidigare för att skrapa rutan. Eller dom utekvällar man ska vara fin iklädd för tunn jacka och höga stilettklackar. Nu tillhör jag dock den kategorin som är född innan 90 talet så jag prioriterar praktiska användbara kläder framför snygga, tighta urinvägsinflamations framkallande kläder.

Eller om jag mot all förmodan klätt på mig för kallt får man bara ta en 12 jäger innan man traskar hem...

Men för en liten stund så föredrar jag att rikta in mig på juleljusen och den öppna spisen

Det andra lär ändån hinna ikapp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar