fredag 14 oktober 2011

Häxan surtant

Återigen hamnar vi i omklädningsrummet på sjukhuset.
Efter att jag varit i bassängen och trampat vatten fortsätter jag i duschen med resten av församlingen.
Idag var det en ny tjej som började
Hon hann inte mer än ställa sig i duschen innan Häxan surtant var där och rättade henne.
-Hördedu här tar man faktiskt av sig baddräkten innan man duschar!
Surtanten står där spritt språngande naken med ett par badtofflor på och armarna i kors.
Tjejen med baddräkten blir irriterad (behöver jag säga att hon även va nyopererad)
- Ja men snälla jag kom precis in jag har inte hunnit längre
Häxan surtant
- Ha jasså på det viset men du förstår det handlar om att vi andra inte vill ha massa bakterier.
Den nya tjejen mumlar nån ramsa sen vänder hon sig om .

Jag biter ihop, just nu är jag så jävla irriterad
Jag har lust att hänga mig ut från duschdraperiet och ropa
- Här hör jag nån som inte fått ett skjut på länge
För så måste det väl vara, om man alltid är så bitter och nedvärderande.
Men jag gör ingenting jag sliter åt mig handduken och går därifrån utan att ha skrapat efter mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar