måndag 30 augusti 2010

sömntuta

6 grader varmt imorse då jag åkte till jobbet
Fick klä på mig en tjocktröja och mössa men gillar när det är lite kyla i luften.
När det är lite friskt att andas och man måste hålla igång kroppen lite för att hålla värmen.
Jag vet nu är det inte vinter vi pratar om utan bara början till hösten...
Detta är nog den bästa tiden, då man får sticka ner fötterna i fårtofflorna om mornarna, dra täcket över huvudet och kramas lite extra för att i gamla torp är det alltid lite kyligt.

Snart kan jag börja elda i kaminen med gott samvete, krypa upp i fotöljen med en bok och smutta på lite varmt te.
Men just idag vill jag bara inta sovställning i soffan och bli bärd upp till sängen.
Tror inte Pelle orkar det riktigt nu...
Han kallar mig för sitt lilla "kinderägg"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar