måndag 23 augusti 2010

Som sagt

Nu är hösten på intåg
Mörkret börjar falla innan nio, uppe på trädens toppar kan man nästan urskilja ett gul/oranget skiftning och återigen är alla teve serier igång.
Helt plötsligt har vi bytt ut ljumna sommar kvällar mot mys kvällar med tända ljus, varm oboy och skorpor.

Gjorde om schemat lite så att jag ska kunna gå ner lite i tid då det börjar bli lite tungt att kånka runt på extra kilona. ÅÅ det lät ju i alla fall bra men när jag va färdig med mjölkningen skulle jag bara köra ut fodret. Upptäckte då till min förvåning att fodret inte ens va färdigblandat å chefen va iväg och tröskade. Så klättrade upp i lastmaskinen och gjorde färdigt allt så korna kunde få kvällsmat.
Säger inte att jag svor på min praktikant men jo visst drog jag några salvor
Trots att jag lovat mig själv dyrt och heligt att gå ner lite i tid så va händer, man får jobba över första dagen.
Men det är en ny dag imorgon så vi börjar om då ;)


Är nog läggdags nu för fröken Sunesson, jag ska bara....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar