tisdag 24 augusti 2010

Upp som en sol ner som en Råmjölkspannkaka

Hade 2 liter råmjölk som lyckades att försvinna under gårdagen, tänkte så inte så mycke mer på det.
Men inatt vaknade jag av en väldigt distinkt odör och svor lite på diverse hundar som låg och släppte väder.
Doften etsade sig fast i min näsa och när jag klev upp för att slå en drill vid halv fyra upptäckte jag att det var nog mer ett läckage det handlade om.
Började tända upp i huset och upptäckte 3 "små" högar med illaluktande flytande vätska.
ÅÅ hade mer än gärna gått upp och väckt herr Carlsson för att säga
- Ser du vad din hund ställt till med!!
Men med tanke på hans morgonhumör så insåg jag rätt så snart att det var bara till att börja skura.
En halvtimme senare kunde jag med ett visst illamående krypa ner i sängen igen, fast nån vidare sömn blev det inte. Med tanke på att klockan skulle ringa 20 minuter senare så var det ju det enda jag tänkte på + att stanken inte riktigt kunde släppa taget om mina näshår.
Morgon frukosten bestod för min del nada
För två hundar däremot blev det filmjölk med svartvinbärs smak, man tager vad man haver.
Hur har jag då kunnat utesluta den stora vita herdehunden från att ha begått detta misstag.
Jo för hade det varit Dusty hade nog hela hallen varit sprutlackerad + att han hade gjort allt som stod i hans makt för att matte skulle vakna.
Han hade nog till och med dragit ur mig ur sängen bara så han kunde få komma ut...

Men är man bara en 7 månaders valp så vet man inte alltid hur kort om tid man har när det kniper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar