fredag 25 juni 2010

Midsommar

Ja dagen är snart till ända och till skillnad från er gott folk sitter jag nu hemma nykter och ska snacka lite chips och dipp.
Jobbade ju imorse as always så här på midsommar men skulle jobbat dubbla pass, tur då att jag har en snäll chef som delade dagen med mig.
Åkte hem och åt frukost med en något sliten Pelle, jordgubbar och mjölk sen är man på topp.
Under gårdagen fick vi ett spontant infall och åkte till Märta och Mattias ja och hem kom vi ju inte fören till tolv.
Underbart att titta på klockan och inse att om ca 4 timmar ska man upp till jobbet....
Wunderbar

Men det gick denna morgonen åxå trots en molande huvudvärk
Vid två sen tog vi hojen upp till Böda och åt lite sill middag med JOcke och gänget, hade gärna stannat några timmar men var ju tvungen att åka hem till jyckarna.
Ja so far so good
På vägen hem mötte vi Chrille och så bestämde vi att det blir lite räkor och rose hemma i våran trägård. Enda lilla detaljen var att jag hade glömt att inhandla maten endast vinet stod på kylning, men det är lungt sa jag.
Nån affär måste ju ha öppet!!
Tji vad jag fick äta upp detta inte en endast liten affär hade öppet längre än till 17:00
Då inser jag att midsommar är en väldigt betydelsefull dag för det svenska samhället.

Men tar igen mitt midsommar firande imorgon då jag ska ut till ön hos mormor och hälsa på =)
Då tror jag att det blir både sol,bad och god mat

Trevlig midsommar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar