onsdag 16 juni 2010

Det var själva FAN

Sheisse
Ja det är nog så man kan sammanfatta min dag kort och gott....
Egentligen började allt redan igår när jag skulle gödsla ut med minilastaren och fjädern till gaspedalen gick av. Så ja vad händer, jo de ska jag tala om maskinen rusade iväg och bang rakt med skopan i väggen då jag inte han bromsa tillräckligt snabbt.
Nåja det blev ett litet hål i plåten i den NYA laggån
Minilastaren kördes därefter direkt in till verkstaden...

Men tro inte att det roliga tar slut där nej,nej
Idag började allt kanon då jag inser att ingen har kört disken igår kväll. Bara där ringer varningsklockorna att jag borde gå hem och lägga mig igen. körde igång disken och drog sen igång mjölkningen något försenad och stressad. Under dagen skulle jag sedan blanda strö vilket vi gör i mixervagnen (fodervagnen) .
En blandning bestående av 600 kilo halm, 2 ton kalk och 1 ton vatten.
Hann få i två skopor halm sen drog jag igång motorn la i växeln och allt gick som det skulle, satte mig i lasmaskinen och hämtade ytterligare en skopa när jag till min förvåning ser att maskinen står still men motorn rusar.
OUps

Rusade ut ur maskinen och stängde av motorn då jag inser att hela jävla drivaxeln,drivremmen,kopplingen JA alla fasta delar ligger i spillror och jag undrar va fan hände här då???
Kliar mig lite i huvet sen ringer jag chefen och lite lugnt säger
- Du får nog komma ut och hälpa mig för detta reder jag inte ut själv....
Ja som sagt han kom i 110 knyck och gick igenom så jag varken va i chock eller hade andra traumatiska skador.
- VILKEN JÄVLA SMÄLL!!
Kan ju trösta mig själv med att detta kunde hänt vem som helst, men nu hände det självklart när jag var där.

Så bestämde mig för att det blir ingen mer maskinkörning för min del denna veckan.
Började att täcka korven med fågelnät sen skulle jag bara lägga dit sandsäckarna.
Ta minilastaren sa chefen det är lagad.
Hann fan bara sätta mig på maskinen sen gick inte jäveln igång ens!!!!
Nu skiter jag i detta svärandes gick jag tillbaka och på ren trots bar jag upp sandsäckarna för hand.
Så imorgon då det är sista dagen innan jag tar långhelg ska jag inte sätta min fot i en endaste maskinJÄVEL...

JO men annars är det bra ;)

1 kommentar:

  1. Fy faan vilken dag!!! Men det blev iaf ett underhållande blogginlägg;) trevlig helg!

    SvaraRadera