måndag 21 juni 2010

METAL TOWN

Heavy Metal in the night!!!!
Nu är jag utvilad och återuppväckt från festivalkoman, insåg till min glädje igår att jag jobbade kväll idag. Så hundarna och jag tar det manjana tills vi måste baxa in oss i bilen och styra kosan mot det obligatoriska arbetet.

Festivalen startade på fredag med fullspäckat schema men för Pelle och mig var det tre band som gällde.
Sonic Syndicate
Sabbaton
Rammstein

Alla tre banden gjorde väldigt bra framträdande men den största upplevelsen var såklart RAMMSTEIN. Jag är helt fascinerad över att ingen fattade texten i låtarna mer än kanske,
- Du hast
eller
You have a Pussy, I have a dick so whats tha problem lets do it quick !!!
Men hela showen var en eldsprutande kabare full av komedi och sliskiga tyskar.
Ja jag var nog lite tagen på sängen över att hela jag stod och hoppade upp och ner fram och tillbaka och sjöng med.
Om jag lyckas ska jag lägga upp lite klipp (om jag lyckas)

Lördagen sen var vi inne i staden och spatserade lite käkade lite frukost. Hann hem till lägenheten och drog igång teven precis när Victoria och Daniel sa ja. Firade detta med Jordgubbar och mjölk sen svirade vi om och åkte in för att njuta av en god middag.
Va inte inne på området fören klockan blivit åtta, va inga band av intresse innan dess ändån.
+ att regnet öste ner en stor del av dagen, men sprack upp på kvällen.

Även denna dag var det två band som va något att titta på.
Bullet for my valentine
In flames

Ja gott folk ni hörde rätt IN FLAMES spelade på hemmaplanen, där dom verkligen var i sitt esse. Ett band man bara måste se live där jag inte ens behövde hoppa för det var 25000 andra som studsade så fötterna lättade.

Ja hela festivalen var toppen det enda jag har att klaga på som endast uppmäter 150 i takhöjd är just sikten. Av alla band som uppträde kanske jag såg 40 procent av framsträdandet. Resterande av tiden stod jag på marken lyssnade och frågade Pelle emellanåt om det var bra.

Jag tror att jag ska skicka in ett lagförslag till regeringen där jag ska begära att alla under 160 borde få stå i ett eget hörn med fri sikt!!! Har jag betalat 1500 spänn så vill jag väl se lite mer än toppluvorna och det upptupperadr håret på 20 000 personer.
Varför inte bara göra som man gör i kyrkan där alla barnen får sätta sig längst fram för att se???

Ja säger ju det att jag borde bli politiker så jag kan ta ställning och förändra dom viktiga frågorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar