torsdag 10 juni 2010

Lite snabbt

Jag tycker verkligen synd om min chef som stod ute i ösregnet och körde in första skörden. Har ju bara haft några hektar kvar men tror att det vilar en förbannelse över denna lilla bit mark. Eftersom det tagit nästan tre dagar att köra in det sista som vanligtvis brukar ta några timmar. Allt har fan krabbat har det inte varit vädret så har maskinerna gått sönder eller fått punka.
Jaja bättre lycka nästa gång...

Imorgon ska jag vara ledig guttans, ska sova så länge Dusty och Joppe förmår vara stilla. Annars öppnar jag upp dörren och slänger ut dom. Så går det till på landet helt loveli!
Imorgon kommer även slaktbilen och hämtar upp lite kräk, ska bli så skönt att bli av med dom. Hoppas att han kommer snart igen...
Kor som inte mjölkar är ständigt sjuka och bara tar plats sorry men dom hör inte hemma i min besättning.
Jag nöjer mig endast med eliten ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar