tisdag 1 juni 2010

1:a Juni

Vilken start på sommaren.
Började morgonen med att klä på mig vinterjackan och mössan, vilket var nödvändigt då det regnade och blåste när korna skulle in. Försökte förgäves undkomma blåsten med att dra upp jackan så långt det gick och drog ner mössan så bara nästippen stack fram. Lika fan kilade den in sig genom kläderna och in under huden.
Det var med raska steg både korna och jag pinnade på till laggårn, sen fick dom stå inne nån timme extra för att få lite mat och värme.

Tror jag drar på första doppet ett litet tag till, tur att jag ska ha sen semester.

För ja döm av min förvåning då jag bestämde mig att iår ska jag ha semester. Vet inte vad som flugit i mig kanske en liten sväng av latmasken, men det bjuder jag på =)

Va inne med Pelle och Crille i stan och handlade lite mat det blev mycke grönt må jag säga.
Så nu är vi ikapp med hälsomaten efter allt svullande i helgen.
Så igår var det ostkrokar i dag är det vindruvor.
Ja ni ser vilken vänding det kan ta ibland, just nu ska jag krypa ner i soffan med min nya bok och endast njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar