måndag 28 november 2011

Vart e proppskåpet???

Nämen var det storm inatt eller??
Märkte det när jag kom till jobbet och tankbilen anlände för att hämta mjölk.
2 timmar senare än vanligt
Men vad gör det tänkte jag vi har ju en extra tank, så jag förberedde och hämtade korna sen satte jag igång mjölkningen samtidigt körde disken till den andra tanken igång.
Tio minuter senare när jag drog igång kylningen blev det svart.
Båda tankarna la av, mjölkmaskinerna åkte av och jag fick ringa chefen 05:50
Hilfe Bitte
Fick en genomgång(fan vad man glömmer när man varit borta ett år)
In till motorrummet
Upptäckte att huvudsäkringen hade gått, drog igång den ut till mjölkrummet, ett steg in sen slocknade allt Igen.
Kortslutning
In till motorummet köra igång säkringen, springa in, stänga av ena tanken innan den slår ifrån.
Lyckan va gjord nu kunde jag ju åtmindstonde köra igång en tank.
När jag väl hade fått ordning på allt var klockan mycke, öppnar dörren och går ut till korna, där är det kolsvart.
Jaha nu var det en annan säkring som gott

När jag var äntligen var färdig med mjölkningen kommer M in när jag håller på att spolar.
- Det är fullt med ungdjur som rymt!
Springa ut jaga in dom
Å ja så höll dagen på ingenting gick som det ska när jag väl satte mig i bilen hem halv tolv åt jag upp frukosten som låg kvar i bilen
För alla som undrar så är jag nu uppe och jobbar 80% så här går det undan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar