tisdag 22 november 2011

Dessa mornar

04:15 Ringer klockan
Dags att kliva upp, slänga i sig lite flingor och mjölk, bre mackor och borsta tänderna.
Redo för en arbetsdag
05:00 Byter om och tänder upp i laggårn
Ropar Hej,hej till damerna så dom vet att det är mjölkning på gång.
Det är nu jag har några timmar för mig själv, medans alla andra ligger och sover hör jag mjölkmaskinernas trummande takt och kornas lugna andetag.
Read my lips
Terapi
Mitt i denna lugna, rogivande idyll hörs ett högt och skränande
KUkelikUUUU
Tuppjävel
Det är en tupp som gått vilse och istället för att hänga med sina välkammade tuppkompisar hänger han nu med kossorna i laggån. Han är helt felplacerad och blir halvt om halvt ihjältrampad, men lika fan stannar han kvar.
Han skriker efter hjälp hela dagarna och följer efter en, helt plötsligt befinner han sig uppe på ledningarna och skriker en i örat.
KUkelikUUU
Varje gång svär jag högt och hytter näven, ryter åt honom att han förstört min morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar