torsdag 3 november 2011

Nej jag har inte glömt

Jag har mer eller mindre förträngt att jag varit borta från jobbet i ett år, men jag blir ständigt påmind. Som då jag satt och körde minilastaren och inte hittade off knappen fick köra tills jag hittade lämplig personal och ryta.
- Hur FAN stänger jag av den här????
Då kom det en vänlig själ och drog lite i en spak log sådär lite snett och sen skakade på huvet...
Minilastaren drog en djup suck sen blev det tyst
Det går aningen ryckigt när jag ska köra maskin och då jag ska fodra korna hamnar hälften utanför så jag får ta skyffeln och hiva över resten.
Jag försöker låtsas om som att det gågna året inte alls handlat om barnbajs och sena alternativ tidiga mornar. Jag nickar förstående då det pratas om nya tjurar, flikar in en komentar som Ja just det i hopp om att min okunskap inte ska lysa igenom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar