torsdag 24 november 2011

Pojken får gå in gratis

Det hände sig en gång det året jag jobbade som hästskötare i skåne.
Vi ville hitta lite julkänsla och hade bokat en tripp tur och retur till Bosjö kloster där det var julmarknad.
Som vanligt gjorde jag stallet och sedan rusade jag in dushade av mig och drog på mig lite mjukiskläder samt en varm så kallad björnf***a= Lurvig mössa med öronlappar. Väl där parkerade vi bilen och traskade bort till kön, stod och trampade några minuter. Några meter innan damen som satt i kuren och tog betalt stod det en lapp väl skyltat.
Barn under 12 år gratis
Jag som förvisso har lite självinsikt sa
- Jag kan slå vad om att jag får gå in som barn(19 bast men det har gått förut)
Min arbetsgivare nickade lite och när det blev våran tur att betala inträde sa hon två biljetter tack.
En dam svarade på släpig, dryg skånska(den värsta sorten)
- Jao det blir 50 kraonor, sen tittade hon upp på mig
- Å dou pojken kan gåo in gratis
Pojken???
Jaha det var alltså jag som ansågs vara en 12 årig pojk.
Tack sa jag och drog av ett sjuhelvetes smile sen vandrade jag in genom den julbelysta alle´n och köpte godis för min 50 lapp.
Ja det är som jag brukar säga, jag kommer kunna åka på halv biljett via SJ tills jag är 40. Jag får väl se det som att jag tjänar pengar på min kropp, eller rättare sagt mina 150 cm.
KOrt och gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar