fredag 25 november 2011

När hissen inte går ändå upp

Ibland undrar jag vad det är för fel på mig
Allvarligt
Jag åkte in till julmarkanden på Kalmar slott för att insupa lite julkänsla,hetsäta i matbodarna och investera i en eller annan tomte.
Så long so Good
Men sen eskalerar det mitt inne bland alla dessa ylletomtar,chokladfudgen,vaxljus(Vem fan köper vaxljus, by the way).
Där i alla fall mitt ibland allt som Svea rike har att bjuda på står en ung nunna från hmm Estalnd?Lettland?Ryssland? och säljer diverse saker till ett välgörande ändamål.
Pengarna gick till ett barnhem
Ja vad är då problemet med detta??
Välgörande ändamål fröken Sunesson det kan ju inte bli annat än tummen upp, eller?
Att jag föll för den icke svensk talande nunnan och hon var säkert ingen nunna, nej hon var nog bara utklädd. Pengarna gick säkert inte till nått barnhem, nej dom landade kanske direkt i fickan. Förvisso utan mellanhänder men ändån
Å jag i egen hög person gick hem med en alldeles egen IKON.
NI läser helt rätt, hur kan denna vuxna,minst kristliga människa ni mött gå och köpa sig en IKON på Jesusbarnet och Maria!!!!
Pelles komentar när jag visade upp mitt fynd.

- Men kunde du inte bara gett henne pengarna då, om det var så jävla viktigt?
Jag
- Men Pelle nån gång i mitt framtida liv kommer jag hitta en perfekt plats för Maria och Jesusbarnet. Vi behöver väl inte ens se det som nått kristet.
Petitesser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar