onsdag 9 november 2011

Den dåliga föräldern

Ofokuserad morsa anmäler sig:
När bajsblöja(fylld till bredden) skulle bytas slutade det i smärre katastrof då både mor och dotter hade bajs på armarna,kläderna(Wilda på ryggen)och i ansiktet fick ta i med hårdhandskarna och sanera oss båda.
Trött efter dagen vandrade jag in i köket och hämtade mig en välbehövlig kopp kaffe, Wilda hängde på höften och lekte med ett gammalt plasthalsband. Höll både henne och koppen en bit ifrån varandra med tanke på skaderisken.
Vandrar till vardagsrummet med tankarna långt borta
Bang
Wildas huvud som slog i dörrfodret
Tystnad, tagning
Wilda vrålar det högsta hon förmår
Jag smuttar snabbt på kaffet bränner mig på tungspetsen och tröstar såja,såja

Jag säger inte att jag är oengarerad och en jävligt dålig morsa en dag som denna.
Men det är jag
Fast tröstar mig lite med att Wilda har ju ingen annan mamma så hon vet ju inte bättre...

1 kommentar: