torsdag 17 november 2011

Så var de det här med barn...

Jag måste nog erkänna....
Pelle är den optimala föräldern
Jag menar han gör på öppna förskolan när det visas barnteater, han går "första hjälpen" kurs utifall att, ja han till och med säger ifrån på Bvc när läkaren undrar om vi inte ska ta en liten vikt??
- Nej säger Pelle mitt barn är precis så stor som hon ska va så det tycker jag vi skiter i.
Ansvarstagande, pedagogisk you name it
Asså shiet

Själv är jag så långt ifrån den pedagogiska typ sitta i ringen föräldern och sjunga "imse,vimse,spindel" som man kan komma. Vi vet alla att det är jag som omedvetet kommer lära mitt barn att säga fan(shame on me), Jag kommer säkerligen lära henne att skruva in bollarna i mål och sen slänga sig på marken. I min värld är det viktigare att hon lär sig säga Nej till saker som inte känns bra, även till mamma och pappa.
Så visst jag erkänner jag är i vissa fall förbannat opedagogiskt och hämmar säkert mitt barns utveckling då jag inte låter henne läsa böcker från "Go-Boken".

Det går lika bra med "Vilda Bebin"

1 kommentar:

  1. Skit i goboken. Vilda bebin är bäst! hälsar Ostkustbo.

    SvaraRadera