måndag 3 februari 2014

Periodare

Ibland blir jag som besatt.
Jag glömmer bort mina barn min sambo och svara "hmm" och "ja" på varje fråga som i mitt huvud låter väldigt långt bort.
Jag smugglar med mig mitt objekt in på toaletten för att få lite lugn och ro.
Jag skyller på huvudvärk och att jag måste få gå och lägga mig en stund.

Sen drar jag fram min bok och dyker ner.
Glömmer bort verkligheten för en stund och förvandlas till världens mest inbundna människa.
Just i denna stund läser jag "Sagan om Isfolket"
En serie på 47 böcker
Jag har plöjt igenom några tusen sidor och 20 böcker.
Jag är väl medveten om att jag inte kommer kunna släppa den sugande bokmalen förens hela serien är läst och begrundad..

Sen får jag nog ta ett break
För familjens skull
Avgifta mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar