onsdag 19 februari 2014

Hushållsekonomi

Jag ska erkänna att i denna familjen läggs det mycket pengar på mat.
Bra råvaror
Mycket ekologiskt så som bananer,kaffe,vindruvor, ÄGG!
Svenskt kött
Hämtmat nån gång då och då.

Maten är det sista jag kommer att tulla på!

Men även vi har ju som dom flesta andra i detta avlånga land begränsad ekonomi.
En knaper månad löser jag det på bästa sätt med att servera vegetariskt 1-2 dagar i veckan.
Så som pannkakor, västerbottenpaj, vegetarisk lasange, spenatsoppa, om man bara lägger manken till och en smula engagemang så går det äta bra mat för en bra peng.

Å vi som bor runt Kalmar regionen har City Gross.
Där köttet kommer direkt från slakteriet till butik och styckas på plats.
Det kallar jag kvalite

Förutom detta så har jag också lyxen att ha en sambo som är jägare, så min frys är fylld med rådjursfile, vildsvinsstek och duvbröst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar