tisdag 4 februari 2014

Ibland bara skiter det sig lite

Hade bokat möte på banken idag.
Lämnade Wilda på förskolan och tog med mig sonen in på möte bland kostymnissarna.
Satt hos min bankman, i detta fall en kvinna.
Gick igenom lån, sparande och amorteringar so far so god.
Rasmus sov i vagnen.

Sen skulle vi kolla igenom premie pensionen.
Ni vet den alla försäljare ringer om och vill teckna till ett SUPERPIS.
Jag hade med allt som krävdes.
Bankdosa
Ny kod som anlänt i brevlådan
Lika fan så är koden fel när hon matar in den.
Igen och igen och tillslut stod det spärrad.

Men det är lugnt sa kvinnan.
Vi laddar bara ner appen så kan vi göra det via ditt bankid.
Nu vaknar Rasmus
"EEE men jag vet inte hur man laddar ner en app"
Det var så lugnt det visste kvinnan i fråga
"Då behöver du bara fylla i lösenordet så fixar jag resten"
NU vill Rasmus ha mat.
"EEE lösenordet??"
"Ja så du kan ladda ner appen"
Jag försöker förgäves knappa in några lösen som ligger bak i min hjärna och lurar.
Kanske om möjligt detta, men allt som kom upp var.

"Felaktigt lösenord var god försök igen"

Jag ringde sambon samtidigt som jag sitter och försöker amma ett hungrigt skrikande barn.
Han svarar inte.
Försöker komma på fler lösenord

"Felaktigt lösenord var god försök igen"

Jag känner inomhustempen stiga med flera grader.
Efter en stund ringer sambon upp.
Jag försöker i lugnaste falsett förklara att jag behöver LÖSENORDET!
"Det kommer väl inte jag ihåg, jag har väl nog med mitt eget"
Är svaret jag får.

Jag lägger på och tittar med ett ansträngt leende upp på kvinnan och hoppas hon ska reda upp situationen. Hon har ju faktiskt mina personuppgifter.
Men vi fick boka en ny tid och utan att lägga allt för mycket vikt på orden så var hon av den bestämdaste åsikt att sambon skulle med nästa gång.

Ibland hade det varit bra om man hade hängt med lite i teknikens under.

På vägen hem i bilen så inser jag även två saker till mitt förfall.
Ett min t-shirt hade läckt igenom
Två det ena amningsilägget var borta...

Så kära bankman/kvinna om du mot förmodan skulle hitta det utan att förstå innebörden.
Så visst man kan använda det som underlägg till att ställa kaffekoppen på.

1 kommentar:

  1. Det där med bank... Den Swedbank som ligger i Borås är "en egen bank" och jag kan därför inte uträtta något alls där. Vill jag ändra något med mina konton måste jag åka till Göteborg. Men hallå, eller?!

    SvaraRadera