måndag 3 februari 2014

Ett steg mot en renare värld

Det är så mycket som jag medvetet har ändrat i min vardag.
Allt för att försöka minimera intaget av kemikalier.
Det är utav den anledningen jag köper grönsaker och frukt som är krav-odlade och icke besprutade med bekämpningsmedel.
Det är utav den anledningen jag använder hud och hårvårdsprodukter som är så naturliga som möjligt.
Det är utav den anledningen som jag köper mycket second hand till mina barn.

För att i min värld är det något som kroppen inte är gjord för att kunna ta hand om.


Nu har jag då kommit ett steg längre i mitt steg mot en renare värld.
Jag har slutat att färga håret.
Jag hoppas så innerligt att det kommer gå vägen!
Jag som älskar att förändra, förbättra och förnya.
Men jag passar på medans årets mode inom hårvärlden är "hombre"
Vilket innebär att man ska ha en gedigen utväxt.

Godbye platinablond
Hello Råttfärg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar