torsdag 20 februari 2014

Moberg och jag

Ja visst ser det så lätt ut.
Här lägger jag ut lite bilder på vällagad och god mat.
Man kan ju nästan tro att jag inte gör annat än står vid min spis och rör i mina kastruller, precis som den gode "Moberg".
Men visst det finns vissa likheter mellan oss två och då handlar det inte om själva maten i sig utan mer om vilket skick köket lämnats i då middagen serveras.

Det spelar liksom ingen roll om det är tre rätters eller "Bullens" varmkorv som ska serveras.
Det ser alltid ut som en tromb har trängt sig in genom dörren och snurrat runt några varv.
+ ett och annat frivarv!

Nu är det ju också så att jag lägger ju bara ut bilder på vacker mat.
Mat som man lyckas med.
Som smakar bra.

Jag vill ju knappast tala ut om den gången jag skulle göra falafel och misslyckades helt med friteringen.
Det slutade med att all falafelsmet smälte i oljan och blev en brun sörja som var mer eller mindre oätlig.
Jag lyckades steka och bränna vid den sista smeten, som serverades med mycket sallad och stark vitlökssås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar