måndag 18 april 2011

Ett litet rus

Den efterlängtade tröttheten befinner sig inom räckhåll.
Väntar bara på att JOhn Blund ska komma och göra slut på mitt lidande.
Pelle fixade kvällsmaten idag då han hittade Wilda och mig snarkandes på soffan, eller ja han slängde in kycklingen i ugnen(som jag kört igång) och skivade potatis. Därefter avslutade jag med att tillreda såsen och krydda potatisen med lite morötter till.
In i ugnen
Jättelätt och jättegott
Tog en promenad i det fina vädret väl hemma sen var klockan helt plötsligt halv nio.

Tanken slår mig alltid varje vår
Man väntar och väntar, suktar efter fåglarnas kvitter och blommornas knoppar.
Helt plötsligt en dag har allt detta hänt och nu gör man allt för att hinna med i dess tempo. Lagom tills att man beskärt träden ska man plantera blommorna och när väl det är gjort upptäcker man att gräset är en decimeter och ska klippas.
Därefter flyttar man ut utemöblerna och upptäcker att dom måste slipas och målas om för att nu inte glömma vattna alla blommor man har planterat, sen var det återigen dags att klippa gräset.

Sköna maj välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar