tisdag 19 april 2011

Vad ska det bli av mig

Efter att ha varit iväg större delen av dagen kom jag hem till ett mer eller mindre Kaos.
Under tiden som jag låser upp dörren hänger en hungrig Wilda på armen och i munnen har jag posten. Kommer in och upptäcker att Joppe sitter i ett hörn i buren och skäms för där har hänt en olycka.
Lägger Wilda på soffan
Släpper ut hundarna, klappar Joppe lite extra (då han inte varit riktigt bra i magen)
Svär på mig själv
Telefonen ringer, lägger ifrån mig posten
Hittar lite torr kladdkaka som jag lite hastigt slänger i mig då mitt blodsocker är på Zero, NOLL
Humöret likaså
Säger Adjö syster jag ringer när jag kommit in, lägger på
Hittar Wildingen hungrig på soffan , ger henne mat.
Städar upp i Joppes bur och vädrar ur, försöker samtidigt få Wilda att rulla runt på filten.
Ska börja fixa maten då Pelle snart kommer hem då jag upptäcker att vi bara har en halv falukorv i frysen.
Undrar vart fan jag lagt den andra halvan, antagligen i magen.

Inser att vi måste åka och handla då råvarorna är slut och så även hundmaten.

Nu är det inte mycke med fröken Sunesson och förhoppningsvis är mannen hemma med pizza snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar